2012. szeptember 20., csütörtök

Gyerek, baba mamusz készítése képekben

Ismét mint mindig, most is elégedetlen voltam a boltok kínálatával, amit jónak tartottam volna, annak számomra horrorisztikus ára volt. 7000-9000 Ft ig, ami pedig jó ár kategória lett volna... na azokat a termékeket inkább nem adnám rá a gyerek lábára. Nem is értem ezeket a fogyasztóvédelemnél, vagy mit tudom én hol miért nem tiltják le. De komolyan, hogy lehet egy olyan cipőt a gyerek lábára adni, aminek a talpa nyom egy vagy fél kilót. Teljesen kinyújtja a gyerek bokaszalagját, aztán meg lúdtalpas lesz. Tehát nekiálltam spórolni és megvarrtam magam egy cipőt. Nem fázik benne a talpa, és izgő mozgó létére nem esik le a lábáról, nem nyomja se cipzár, se gomb a lábát. Szóval át ment a kemény teszten :)

Anyagszükséglet:

polár termo 0,5 m
vatelin 1m
Valamilyen pamut 0,5m
gumi 0,5m 2cm-es


Méreteket, pedig a gyerkőc lábáról vegyétek, érdemes az egyik olyan cipőjét mintaként használni, ami kényelmes a gyerek számára + 0,6 cm varrásszélt rá kel még rakni.


Papírból a fő minta motívumokat rajzoljuk meg, majd az anyagokra ezzel rajzoljuk fel a mintákat. Vágjuk ki őket.




Én a talp részével kezdtem. Először a vatelint dolgoztam össze a polárral, majd a bőranyaggal. Persze a legvégén szépen levágtam a felesleges anyagot.



Ezek után jöhetett a mamusz első és hátsó fele, ami ugyan ezzel a forgatókönyvvel zajlott.



Majd egy szegélyt raktam arra a részére amely majd kifele lesz.







Itt már a hátsórész:


Aztán a hásó részre a gumikat rávartam, egy a szegély mentén, másik pánt ként, lett rávarrva.






Ezek után az első és hátsórészt varrtam egybe:



Majd a talprészével az egészet:







És a legvégén a szegély:


És kész is lettem :)
Kezdőknek nem nagyon ajánlanám, mert nem a legegyszerűbb varrásról van szó, habár szerintem a képek nagyon sokat segítenek. Viszont akik már varrtak táskát, esetleg szoknyát, és apróbb dolgokat, azoknak én is bátran merem ajánlani :)







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése