2015. február 12., csütörtök

Valentin napi palacsinta meglepetés

Ez a nap egy remek alkalom arra, hogy szeretteinknek valami különlegeset készítsünk. Én amúgy is szeretem ha nem mindig ugyan olyan minden, meg amúgy is :)
Jöhet Valentin nap, vagy Bálint nap, ez a hagyomány is szép, és ha mi emberek ezt nem tesszük gondolatainkkal és a negatív viselkedéseinkkel rosszá, akkor nem is lesz az... :) Nekem biztos nem :P :)
De jöjjön a lényeg, ami igazán fontos a paaaalacsinta :) huhhh imádom legyen az túrós, lekváros, nutelás, túrós-nutelás hmmmm. Persze gondolom ezzel nem csak én vagyok így :)



Ezt a palacsintát sem kell másképpen elkészíteni, mint a sima palacsintát, csupán annyiban más, hogy jól meglocsoljuk egy kis színes palacsinta tésztával, leegyszerűsítve :)

Nem kell semmilyen bonyolult tevékenységre gondolni, hiszen már egy üres ketchupos flakon segítségével is meg lehet rajzolni a palacsintára a mintákat. Azonban ha vékonyabb rajzot szeretnénk, akkor kisebb luku eszközzel kell rajzolni. Én nagy élelmiszerboltban is találtam ilyet, de szerintem cukrász boltban is lehet kapni kb. 600 Ft-ért. Amit később is lehet használni díszítésre. De tényleg nem szükséges megvenni, anélkül is lehet boldogulni.



Jaj míg el nem felejtem, csak olyan ketchupos flakont használjunk, amin nincs csöpögés gátló szilikon. Mert az nagyban nehezíteni fogja a rajzolást. Mondhatni csupa paca lesz az egész, egy igazi absztrakt Picasso :) Persze van akinek ez jön be, meg a boci mintás palacsinta :)

Fontos azt is megjegyeznem, még a nagy palacsinta gyártás előtt, hogy a színezett palacsintatésztát sima finomlisztből csináljátok, nehogy fennakadjanak a flakon lukában a teljes kiőrlésű búza héjdarabkák. Nem jó, sajnos ebbe én is belefutottam... :(

De nem kell szomorkodni, attól még az alappalacsinta tészta készülhet teljes kiőrlésű lisztből :)
Habár én sosem bírtam a papír palacsintát, így a lisztarány nálam így szokott alakulni:
liszt: 300 g finomliszt 200 g teljes kiőrlésű liszt. És ha már bele bonyolódtunk a receptbe, íme egy, amit már évek óta csinálok, és még sosem ragadt le, de még az első sütés sem.

Recept:

-500g liszt
-3 db egész tojás
-1 liter tej
-2 dl hideg víz
-1 csipet só
-2 dl olaj (ezt azért teszem a tésztába, hogy ne kelljen a palacsintasütőt kenegetni, és mert így kevesebb lesz a palacsintán az olaj)

Palacsinta színezése:
Erre több módszer is van, a legkézenfekvőbb megoldás a kakaó. Természetes, és szinte minden háztartásban megtalálható. A másik lehetőség az ételfesték. De alternatív megoldásként akár ott van a cékla, sóska. Be kell valljam, a családom nem igazán szereti a "túlságosan természetes" ételeket, így én a kakaót részesítem előnyben.

Elkészítési mód:
Merőkanállal rárakjuk a palacsinta tésztát a serpenyőbe, szétterítjük a szokásos módon, majd a flakon segítségével mintát rajzolunk bele. Én ilyenkor mikor rajzolom a mintát, még nem rakom a tűz fölé a serpenyőt, csak mikor már befejeztem a rajzolást. Utána mehet a láng fölé, és ugyan olyan gyorsan megsül, mint a minta nélküli. Pillanatok alatt kész.

Ráadásul, ha nem csak férfi, de még gyermek is van a háznál, a siker garantált. Ki ne akarna mintás palacsintát enni :) Vigyázat, nehogy palacsinta gyártó zombit csináljanak belőled a szeretteid, mert könnyen elképzelhető, ha ezt a palacsintát elkészíted :) :P



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése