2013. szeptember 11., szerda

Süthető gyurmából kicsi figura készítés 2.

Mivel nem tetszett a ragasztópisztolyos ötlet, így kerestem valami más anyagot, amit a sütőbe be lehet rakni, hogy a gyurmát már kemény állapotban tudjam kiszedni a mintából. Ezzel elkerülve a deformitás lehetőségét. Az agyag lett volna a legjobb választás szerintem, de az sajnos nem volt kéznél, és nem is nagyon tudtam beszerezni. Így maradt a gipsz. Annyira nem is drága, és nagyobb macerák nélkül megvan. (kiégetés -> kemence) Tehát bekevertem egy adagot, és beleraktam a kagylókat.



 Egy napig tartott, míg megszáradt teljesen. Természetesen a buborékmentesítés itt is nagyon fontos lépés volt, habár ezt egyszerű rázással könnyen el lehet érni.
Majd jött a próba. Gipszbe beleraktam a süthető gyurmát, majd a sütőbe. A gipsz nem repedt, és a minta is tökéletes formát nyújtott. Viszont engem nagyon zavart, hogy a süthető gyurmába néhol látszódott a gipsz nyoma, és ráadásul volt ahonnan a gipszet le se tudtam szedni.



Szóval még mindig nem a legtökéletesebb megoldást nyújtotta az apróbb figurák elkészítésére. Így keresgéltem tovább a lehetőségek között.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése