2013. szeptember 30., hétfő

Hajgumi gyöngyből

Egyik kedves ismerősöm kérte ki a véleményemet, hogyan lehetne gyöngyből hajgumit készíteni. Ennek nagyon örültem :) Eltöprengtem a dolgon, és kitaláltam egy megoldást, hogyan lehet úgy megcsinálni a gumis damilra a hajgumit, hogy ne csússzon szét a csomózásnál, és stabil legyen.
Amúgy nagyon tetszett az ő megoldása is, amin még töröm a fejem, hogyan lehetne lezárni a végeket.
De addig is itt az én ötletem, remélem ezzel segítek. :) És esetleg másnak is megjön a kedve a hajgumigyártáshoz gyöngyből. A méretei teljesen attól függenek mekkorát szeretnék. Még a gumi teljes vastagsága is lehet jóval nagyobb. De szerintem ez a 2 sor bőven elegendő.

Íme a végeredmény:





És kinyújtva:

Hozzáteszem ezzel a módszerrel gumis karkötőket is lehet készíteni :)

És nézzük a lépéseket.
Egyszerű két szálas gyöngyfűzéssel lehet elkészíteni a hajgumit.

Íme:









A minta ugyan az, mint ennél a karkötőnél:



Ennek a karkötőnek pedig a mintáját megtaláljátok az információs levélben küldött linken, ahol a gyöngyfűzési minták vannak. De ha esetleg még nem vagy feliratkozva rá, itt megteheted.

2 megjegyzés:

  1. Diána nagyon köszönöm,most fogom majd elkezdeni, bár ilyen gyöngyeim nincsenek, de majd összevariálom valahogy.....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen :)
      A gyöngy mérete egyébként szerintem nem nagyon lényeges. Csak annak a feltételnek kell megfelelnie, hogy átférjen a lukon a gumis damil 2-3 szor. Remélem mutatsz majd képeket Te is, érdekel nagyon :)

      Törlés