2013. március 29., péntek

Fűzzünk karkötőt gyöngyből

Az elmúlt héten elmentem egy kézműves foglalkozásra, amelyeket családoknak tartottak. Meg voltam döbbenve az egészen. Ki voltak pakolva a gyöngyök, és alig volt instrukció adás a résztvevőknek. Egyetlen csillagot lehetett fűzni, amiről még minta sem volt kirakva a terem táblájára. Mondanom sem kell, hogy eszem ágában nem volt kedvem csillagot fűzni. És mivel már kifizettem a részvételi díjat, így elkezdtem fűzni egyszerű kétszálas karkötőket. Hirtelen arra lettem figyelmes, hogy a körülöttem lévő anyukák elkezdtek figyelni és kérdezgetni, hogyan csinálom ezt a karkötőt, mert tetszik nekik, és ők is csinálnának. Mindegyik hangoztatta, hogy milyen kis ügyetlen, és nem ért ezekhez a dolgokhoz. De mikor elmondtam, megmutattam nekik hogyan kell, már nem panaszkodtak az ügyetlenségükre, sőt gyönyörködtek a munkájukban, és mutogatták másoknak is milyen szépet fűztek.
Hihetetlen milyen apró kis segítséggel, ötlettel elérhetünk olyan dolgokat, amikre nem is tudtuk, hogy képesek vagyunk.
Nézzünk egy egyszerű, ugyanakkor dekoratív karkötő elkészítését, melyet tényleg bárki elkészíthet, akár gyerekekkel is együtt. Hozzáteszem a gyereknek még a motorikus képességeit is fejleszti nem beszélve a saját kreativitásunk fejlesztéséről sem :)



Szükségletek:
- 0,2 drót, vagy fűző damil
- 3mm gyöngy (egy 20 g-os csomag)
- 6-8mm-es gyöngy (8db)
- drótvágó
- delfinkapocs




Előző este készítettem süthető gyurmából márványos hatású gyöngyöket, amelyeket felhasználtam a karkötőhöz. Amúgy boltban is lehet venni ilyesfajta gyöngyöket.

Drótot vágunk, majd a közepére ráfűzzük a delfinkapcsot. Így két szálunk keletkezik. Mindkét szálra 8-8 szem 3mm-es gyöngyöt rakunk, majd összefogjuk a két szálat, és ráfűzzük a 8mm-es gyöngyöt. Ezután ismét ketté vesszük a két drótszálat, és fűzünk rá 6-6 szem 3 mm-es gyöngyöt. Ezt visszafele átfűzzük a 8 mm-es gyöngyön. És ismét kezdődhet elölről a munkafolyamat, azaz a drótszálakra fűzünk 8-8 szem 3 mm-es gyöngyöt és stb.



Akinek esetleg nem világos, annak ajánlom, hogy iratkozzon fel az ingyenesen letölthető oktató anyagaimra, amiben megtalálható a fűzési, elkészítési minta. Itt lehet feliratkozni.

Mindenkinek jó gyöngyfűzést :) 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése